Krovinių pervežimas kelių transportu

Krovinių gabenimas kelių transportuRetai kuri prekes teikianti įmonė apsieina be logistika užsiimančių bendrovių paslaugų. Kiekvienos firmos logistikos sistemoje labai svarbus yra automobilių transportas. Krovininiai automobiliai, pvz., sunkvežimiai, lengvieji, dideli vilkikai su priekabomis ir puspriekabėmis, naudojami bene visose logistikos operacijose.

Automobilių transportas dažniausiai naudojamas pervežant gana nedidelius krovinius mažais atstumais.Vidutinis tokio transportavimo kelias yra apie 500 km. Tam didelę įtaką daro gana didelė tokios logistikos savikaina ir maža transporto priemonės talpa, skirta kroviniams.

Vienas svarbiausių automobilių transporto privalumų  yra gana greitas pristatymas nuo durų iki durų, be to naudojantis tokia logistika retai kada kroviniai būna perkraunami ar uždelsiama juos pristatant. Kadangi kelių transportas yra manevringas, jis gali judėti savarankiškai, nepriklausomai nuo kitų transporto priemonių. Kita vertus pakoreguoti maršrutą ar pristatymo laiką gali didelės automobili spūstys, kelio darbai ar pan. Be to logistika kelių transportu džiugina ir automobilių mobilizacija – jie gali operatyviai reaguoti į pasikeitimus, konkuruoti su kitomis transporto priemonėmis. Kita vertus, krovinių transportavimas automobiliniu transportu turi gana didelę savikainą, lyginant ją su traukinių ir laivų transporto kainomis. Norint ją sumažinti riekia didinti panaudojimo koeficientą, krovinių kiekį ir komercinį greitį.

Prekių ar kitokio tipo krovinių pervežimas kelių  transportu yra labai lankstus, galima vežti labai įvairaus dydžio ir svorio produktus iš taško į tašką viena transporto rūšimi, pradedant nuo produkto paėmimo iš siuntėjo ir baigiant atvežimu į reikiamą vietą.

Automobiliais krovinius galima vežti net geros dangos neturinčiais keliais, o tuo tarpu geležinkelio ar vidaus vandenų transportas priklauso nuo kelių ilgio. Kelių transporto manevringumą lemia puikiai išvystytas ne tik Europos, bet ir viso pasaulio kelių tinklas.

Automobilių  transportui būdingas didelis greitis ir nedidelė transportavimo rizika, be to krovininiai automobiliai paprastai skirti aptarnauti tam tikrą nedidelį regioną, todėl kroviniai pristatomi gana greitai.

Kita vertus, kelių transporto logistika turi ir įvairių  trūkumų. Visų pirma transporto kamščiai miestuose paverčia automobilius lėtomis ir neefektyviomis transporto priemonėmis, be to kelių transportas labiau teršia aplinką nei traukiniai ir laivai. Tokios krovinius pervežančios transporto priemonės netaupiai naudoja vis senkančius naftos išteklius, o tai labai svarbu, nes pusė naftos produktų, sunaudojamų Europos Sąjungos šalyse, tenka būtent transportui. Neplanuotas automobilių atvykimas gali atitraukti darbininkus nuo kitų krovimo darbų – juk automobilis ir vairuotojas negali laukti, nes krovinį reikia skubiai iškrauti. Automobiliais vienu metu negali būti vežamos kelios siuntos skirtingiems klientams, be to, galimos klaidos pristatant krovinius adresatui, norint to išvengti, didelį dėmesį reikia skirti krovinio žymėjimui bei brūkšninių kodų naudojimui. Logistika kelių transportu yra gana brangi, kadangi užsakovai moka už automobilio ridą, neatsižvelgdami į vežimo apimtis ir neįvertindami vežamų krovinių svorio bei kokybės. Automobiliai, lyginant su traukiniais ar vandens transportu, yra mažai įkraunami, be to kroviniai ar net patys automobiliai palikti be priežiūros gali būti pavogti.

Nepaisant visų prieš tai išvardytų  trūkumų, logistika kelių transportu daugelyje Europos šalių  yra dominuojanti. Tokio tipo pervežimai sudaro 85 % bendrų pervežimų  Europos Sąjungos šalyse. Ateityje plečiant kelių tinklą ir didelį dėmesį skiriant transporto infrastruktūros tobulinimui gerės kelių transporto padėtis bei gabenamų krovinių kiekis. Kelių transporto produktyvumas nuolat didėja dėl geros infrastruktūros, didesnės talpos transporto priemonių naudojimo, tobulesnių ryšių, lankstumo ir orientacijos į vartotoją.

Taigi, šiandien automobilių transportas – populiariausia pervežimo priemonė, kuri jau seniai užima pirmaujančią poziciją transporto srityje. Automobilių  transporto keliamosios galios kiekis yra didžiulis ir surištas su visomis be išimties ekonominėmis šakomis.

4 thoughts on “Krovinių pervežimas kelių transportu

  1. Europos kelių transporto logistika yra tikrai gan neblogai išvystyta ir modernizuota. Žinoma, būna klaidų, kaip ir visose industrijose, tačiau, lyginant su kitų žemynų kelių transporto veikla, Europa pirmauja.

  2. Manau, kad logistika, smulkesnių bei stambesnių krovinių bei siuntų gabenimas yra neatsiejamas kiekvieno kasdienybėje, svarbiausia pasirinkti patikimiausius gabenimo profesionalus.

Komentuoti: Mikriukai iš Olandijos Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *