Lietuvoje įmonės, o ypač stambios, negali kontroliuoti viso prekių srauto vienu metu, kad tam tikros prekės atsidurtų riekiamoje vietoje ir tinkamu metu. Tuomet čia atsiranda terminas „pirkimo ir tiekimo logistika Lietuvoje“ arba kitaip „tiekimo grandinės valdymas“. Ši grandinė atsiranda įvairiuose ūkio ir pramonės šakose, tačiau labiau, kaip ir minėjome yra paplitusi logistikoje.
Pirkimo ir tiekimo logistiką Lietuvoje galima apibūdinti, kaip strateginį valdymą, įrankį, kad būtų pasiekti visi galimi vartotojai, per kuo trumpesnį laiką. Taip yra užtikrinama, kad reikalingiausios prekės pasieks reikiamas rankas ir visi bus patenkinti. Kokia nors logistikos kompanija yra susijusi su kitu prekybos ar paslaugų tinklu – taip jie kartu dirba. Pirkimo ir tiekimo logistika apima rinkodarą, produktų kūrimą, klientų aptarnavimą. Visas tiekimo grandinės procesas turi būti suprantamas, kai nurūkstamas, sistemingas ir vieningas ratas.
Sisteminga pirkimo ir tiekimo logistika Lietuvoje nėra vienintelė sudedamoji grandinės dalis. Ją sudaro prekių įsigijimas/užsakymas, vėliau jų gamyba, pervežimas (transportavimas, logistika), galiausiai sandėliavimas ir klientų aptarnavimas. Nueitas kelias yra nuo tiekėjo > gamintojo > didmenininko > mažmenininko ir galiausiai pasiekia vartotojo rankas.
Svarbūs elementai, kuriuos reikia žinoti, norint išvystyti profesionalią pirkimo ir tiekimo logistiką Lietuvoje:
- Logistikos tinklo projektavimas: reikia išsirinkti palankiausią logistikos kompaniją, kuri būtų patikima ir jos sandėliai stovėtų geografiškai geroje lokacijoje. Šiuo atveju svarbu kokybė ir kiekybė.
- Atsargų valdymas: reikia žinoti įvairius metodus, kurie naudojami geram tinklo prognozavimui. Taip pat reikia nustatyti teisingą atsargų valdymo politiką.
- Reikia žinoti vertingos informacijos, kaip tikslingai koordinuoti tiekimo grandinę, kad būtų sumažintas pristatymo laikas ir pagerinta paslauga klientui.
- Strateginis aljansas: reikia mokėti kurti glaudžius santykius su tiekėjais ar paslaugų tiekėjais, kad tiekimo logistikos grandinė visuomet veiktų sklandžiai.
- Klientų vertė: tai pagrindinis elementas, dėl kurio grandinė vyksta. Svarbiausia, kad klientas visuomet jaustųsi patenkintas greitomis ir kokybiškomis logistikos paslaugomis.