Ar pakuotė gali paskatinti pirkti?

pakuoteRinkodara (arba vadinamasis marketingas) – galingas ginklas, pirkėjams padedantis apsispręsti, įsigyti vieną ar kitą prekę, ar ne. Anot ekspertų, pirkti žmogus nusprendžia per mažiau nei sekundę. Taigi kaip turėtų atrodyti patraukli pakuotė, skatinanti įsigyti?

Pirkėjų dėmesį pirmiausiai patraukia pakuotės spalva bei forma. Ar kada susimąstėte, kodėl vieni gaminiai tuoj pat atsiduria pirkinį krepšelyje? Kodėl vienos prekės ženklo produktą čiumpame greičiausiai, kai tuo tarpu į kitus net nepažvelgiame? Pakuočių, etikečių kūrėjai puikiai išmano žmonių elgseną ir savybes, todėl jiems nesunku sukurti dėmesį patraukiantį dizainą, ypač kai kuriamos vaikiškų produktų pakuotės.

Kokius tikslus sau kelia pakuočių kūrėjai?

  • Pakuotė turi paskatinti pirkti būtent konkretų produktą.
  • Ji turi išskirti produktą iš gausybės produktų.
  • Turi skatinti kliento lojalumą būtent tam prekės ženklui.
  • Ji turi įsiminti ilgiau nei akimirkai.
  • Turi būti informatyvi ir suteikti esminę informaciją.
  • Papildoma funkcija – pakuotė turi apsaugoti produktą nuo prekinės išvaizdos praradimo, bakterijų ir t. t.
  • Ant pakuotės turi būti suteikiama informacija, kaip daiktu naudotis ar kaip paruošti/vartoti, jei tai maisto produktas.
  • Pakuotė turi atitikti ekologijos standartus, t. y. būti perdirbama.

Ir nors į prekybos centrus daugelis einame uoliai susirašę pirkinių sąrašą, tačiau nepasižymėję, kurios būtent rūšies varškę ar batoną pirksime. Pirmiausiai atkreipiame dėmesį į užrašą „akcija“, tačiau jei iš reikiamos kategorijos prekių nė vienai nėra nuolaidos, tuomet imame rinktis pagal kitus kriterijus – pigumą, produkto sudėtį, išvaizdą, galiojimo terminą ir t.t. Vienas iš šių veiksnių gali būti ir patraukli pakuotė.

Kuriant pakuotę, reikia gerai apgalvoti, kokiais aspektais pakuotė galėtų patraukti pirkėją. Pakuotė, be abejonės, turi būti originali, pabrėžianti geriausias produkto savybes. Nebūtinai dėmesį patrauks ryškios spalvos – geriausia jas derinti prie produkto, pasirinkti aiškią sistemą.

Didelę įtaką turi ir šriftai, jų dydis. Didžiausiomis raidėmis turi būti parašytas produkto pavadinimas, šiek tiek mažesnėmis – produkto savybės, rūšis, dar mažesnėmis – privalumai ir t. t. Kartais ant pakuotės visa ši informacija būna susimaičiusi, vienodo stambaus dydžio, todėl sunku „grūdus atskirti nuo pelų“ ir suprasti, koks tai produktas.

 

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *